در گذشته ای نه چندان دور که وبسایت های کمتری در فضای اینترنت وجود داشت، راه پیدا کردن به نتایج برتر در جستجوی اینترنتی اتفاقی عادی بود.
رفته رفته با راحت تر شدن دسترسی مردم دنیا به اینترنت و استقبال مردم و صنایع از آن و در نتیجه آن افزایش وبسایت ها و مطالبی که در آنها بارگذاری میشد، مدیران موتور جستجوی گوگل با تهیه دستور العمل هایی سعی در مرتب کردن نتایج کردند.
پس از مدتی همه چیز در پاسخ به یک سوال ساده نظم پیدا کرد و بر اساس آن در حال پیشرفت است :
بهترین نتایج مرتبط کدام اند؟
در پاسخ به این سوال گوگل روش هایی اختراع کرد تا بوسیله آنها بتواند بهتر نتایج را بررسی کند.
حالا وقتی از گوگل بخواهید آدرس شعب بانکتان در شهر دیگری را پیدا کند، طبق همان شیوه هایی گوگل بعنوان الگوریتم معرفی کرده است از بین صدها، هزار ها و شاید میلیون ها نتیجه ممکن، به ترتیب نتایجی را برای شما نمایش خواهد داد که بیشترین تطابق را با آن الگوریتم ها داشته اند.
تعریف سئو
احتمالا افرادی متعددی را دیده اید که علارقم آشنایی کم با اینترنت و فضای مجازی، کلمه سئو را شنیده باشند.
مخصوصا کسب و کار هایی که به تازگی وارد کسب و کار الکترونیک شده اند، این کلمه را بسیار شنیده اند.
کلمه سئو از سه واژه اول Search Engine Optimization ساخته شده است و معنای کلی آن به بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو اشاره میکند.
اما بطور عامیانه اگر بگوییم سئو حکم خیابان اصلی شهر را دارد و وبسایتی که بصورت بهینه ای سئو شده باشد، دقیقا همان فروشگاهی است که در بهترین نقطه این خیابان قرار دارد.
قطعا چنین فروشگاهی مشتری بیشتری خواهد گرفت و البته شانس بیشتری برای تبدیل مشتریان خود به خریدار خواهد داشت! بهترین موتور جستجوی حال حاضر نیز گوگل است پس اساس کار سئو بر پایه دستور العمل هایی که گوگل تعیین میکند پیش می رود.
نحوه کار
سئو پایه
این پلن برای وبسایت هایی که محتوا دهی کامل نداشته اند کاربرد دارد.
در این مورد محتوا دهی لازم توسط کارشناسان ما انجام خواهد شد و در تمام مراحل متخصصین سئو، گرافیک و فنی بر پروسه نظارت خواهند داشت؛ این مرحله ممکن است شامل عکس برداری محصول یا سایر موارد نیز شود.
هم چنین آموزش لازم برای انتشار محتوا در ادامه به شما داده خواهد شد و در کنار آن امکان عقد قرار داد سالانه نیز برای مدیریت محتوا وجود دارد.
تقویت سئو
در صورتی که برای وبسایت آنلاین خود نیاز به بهبود داشته باشید ما با بررسی پنج بعد نقاط قدرت و ضعف وبسایت را پیدا خواهیم کرد که شامل موارد زیر خواهد بود:
۱- بررسی فنی
در برگیرنده کدنویسی و api یا قالب و اکستنشن های مورد استفاده در وبسایت
۲- بررسی گرافیک
تست ریسپانسیو و خوانایی تمام صفحات در موبایل، تبلت، رایانه و نمایشگر های بزرگ
۳- بررسی محتوایی
شامل آنالیز کد واژه های مورد استفاده، بررسی مقیاسی کیفیت محتوا، لینک های موجود در مطالب
۴- تگ آنالیز
مشتمل بر آنالیز تگ های محتوایی و آلت تگ های تصویری موجود
۵-سرعت بارگزاری
تست سرعت داخل و خارج کشور در دستگاه های مختلف
پس از بررسی کامل وبسایت، کارشناسان سئو نظرات خود را به شما منتقل خواهند کرد؛ پس از این مرحله بر اساس نیاز شما و اهدافی که دارید با قراردادی توافقی شروع به کار خواهیم کرد.
سئو بطور کلی به دو بخش داخلی (on page) و خارجی (off page) دسته بندی میشود.
سئوی داخلی
هر آنچه که در وبسایت و صفحات وبسایتمان در جریان است را شامل میشود.
موارد بسیار مهمی از قبیل تگ ها، توضیحات متا، لینک سازی و…
سئوی خارجی
تمام کارهایی که در بیرون وبسایت در جریان است و شامل مواردی مانند حساب اینستاگرام یا اشتراک گذاری ویدئو در سرویسی مانند یوتیوب و… میشود.
کدام مهم تر است؟
هر دو مهم هستند اما سئوی داخلی با توجه به هزینه و کوتاه تر بودن زمان به نتیجه رسیدن، به مراتب تاثیر گذار تر خواهد بود.