تولید محتوا
دسترسی سریع

کسب و کار اجتماعیِ من

از آنجا که ما انسانها عموما طبعی اجتماعی داریم، گاهی اوقات کم بودن و گاهی نبود کیفیت، رضایت کلی از روابط اجتماعی را نصیبمان نمیکند.
مدیریت زندگی سخت است،
مدیریت کسب و کار سخت تر؛
ساختن رابطه اجتماعی، جهت دهی مثبت و حفظ رابطه سخت است،
در دنیای بی رحمِ کسب و کار که همه چیز ضریب میگیرد، همان مرحله اول یعنی تلاش برای ایجاد ارتباط با مشتری، ممکن است جیبتان را خالی و شبکه عصبیتان را نابود کند!

شکل جدید روابط با ظهور شبکه های اجتماعی

گاهی مهم ترین نیاز ما همان هاییست که به زبان نمی آوریم!
قدرت، کمبود ها و آنچه دلیل زندگی و زنده بودنمان هستند از نیازی سرچشمه می‌گیرند که قابل بیان نیست، اما وجود دارند؛
شرکت ها و سازمانها اگرچه بی جان هستند، تعمیم دادنشان به یک شخص، با توجه به واقعیت های روز دیگر عجیب نیست.
در وضعیت کنونی که شبکه های اجتماعی تحول قرن را رقم زده و باز تعریفی از روابط اجتماعی را در تاریخ بشریت ثبت کرده اند، مهم برشمردن رابطه بین کسب و کار و مخاطبان نه تنها توجیه پذیر و منطقی ست، بلکه اهمیت ندادن به آن دیوانگیست!

قوانین جدید

عصرها سپری شدند و از هر دوره پدرانمان یادگاری به عصر های پس از خود دادند؛
از پارینه سنگی تا عصر آهن،
از عصر آهن تا دوره مدرن،
و اکنون که در حال سپری کردن عصر پسا مدرن هستیم؛
صادقانه اگر بگوییم روابط جدید بر بستر شبکه های اجتماعی، تعاملات گذشته که بشر در نسل های گذشته آموخته  و بر اساس آن تکامل پیدا کرده را بطور مستقیم تداعی نمیکند ولی در عوض حاوی احساسات جدیدی ست. 

شما با رِندی میتوانید ابعادی از شخصیت مخاطبین را گلوله باران کنید که پیش از این نمیشد.

منصفانه نیست اما دیگر صِرف ارائه محصول و خدمتی با کیفیت بر سر زبان ها نخواهید افتاد و لزوما مشتریان زیادی نخواهید داشت چرا که رقبای با کیفیت یا حتی بی کیفیتتان، در این زمینه از شما موفق تر ظاهر شده اند!

انتقال و دریافت احساس 

گفتن چنین جمله ای شاید با نگاه انسانی دوست داشتنی نباشد اما واقعیت دارد:

[احساسات پول می آورند]

البته احساسات کارهای دیگری هم ممکن است انجام دهند که خوشایند ما نباشد!

شایع ترین عارضه چنین احساسات ناخوشایندی میشود یک سوال مهم؛ سوالی که صاحبان یا مدیران شبکه های اجتماعی برخی از کسب و کارها از خود میپرسند:
چرا مخاطبان دوستمان ندارند؟!

سلیقه کاربران بصورت دوره ای تغییر میکند و امروزه محتوای کسب و کار را بسیار بهتر درک می‌کنند؛

آنها محتوای خوب را به اشتراک می‌گذارند، به محتوای شما ابراز علاقه می‌کنند و از کنار مخلوق بی کیفیت با بی توجهی عبور میکنند.

ایرادی ندارد! تاج نقض گویی را بر سرمان بگذارید تا چنین نیز بگوییم:

[احساسات پول می برند]

 بطور کلی میتوان چنین گفت:

کاربران در مقابل ارزشی که منتقل میکنید تصمیم میگیرند که دوستتان بدارند یا نه و از خدمات شما استفاده کنند یا سراغ رقیب شما بروند.

قوانین شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی فاقد ثبات هستند و در دنیایی که همه چیز در حال تغییر است، تغییرات شبکه های اجتماعی هم چندان عجیب نیست؛
الگوریتم های شبکه های اجتماعی هیچ گاه ثابت نخواهند بود و پیوسته در حال تغییر و بهبود هستند.
پس لازم است ما نیز طبق قوانین جدید بازی کنیم؛
در حقیقت نباید انتظار داشته باشید که همیشه از همان کار های مشخصی که تا الان انجام داده اید جواب بگیرید!
حتی اگر رفتارهایی که تابحال انجام میدادید و مطابق شبکه ای که در آن فعالیت میکنید بوده، ممکن است تغییر کرده و شما و صفحه کسب و کارتان را نابود کند.

تولید محتوا و مدیریت شبکه های اجتماعی

[ بیاموزید ]
اگر وقتش را دارید پیشنهاد ما آموختن روش تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی کسب و کارتان است؛
کار آسانی نیست اما اگر اصولش را بدانید برایتان بسیار لذت بخش خواهد بود.
در شبکه های اجتماعی در حال حاضر با سه نوع محتوای اصلی طرف هستید: محتوای متنی، محتوای تصویری و محتوای صوتی که هر کدام نقش تعیین کننده ای در تعامل با کاربران شما ایفا خواهد کرد.

همچنین برای اینکه بیشتر با هر کدام آشنا شوید میتوانید از مقاله های زیر استفاده کنید:
تولید محتوای متنی: تابستان خود را چگونه گذراندید!
تولید محتوای صوتی: فرکانس های قاتل
تولید محتوای تصویری: چشم در مقابل چشم

درخت اجتماعی

اگر به هر دلیلی نیاز به تولید کننده ی محتوا برای شبکه های اجتماعی خود دارید تیم ما در این زمینه میتواند کمک حال شما باشد؛
تعرفه های زیر برای تولید و مدیریت محتوا در شبکه های اجتماعی بطور دقیق نوشته شده تا هنگام برنامه ریزی پلن های مالی کسب و کارتان، راهگشا باشد:

مشاوره بگیرید و اصولی پیش بروید
اگر در این زمینه نیاز به مشاوره دارید همین الان فرم مشاوره را پر و برایمان ارسال کنید
اگر پیشنهاد مفیدی برایتان داشتیم دریغ نخواهیم کرد